سه‌شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۶

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در دیدار مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری؛

شهرداران استان یزد در پرداخت نیم درصد درآمد به کتابخانه‌های عمومی عملکرد خوبی داشتند

دیدار با صمیمی

محمدمحسن رفیعی در دیدار با محمدعلی صمیمی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری یزد با اشاره به نقش مهم کتاب در توسعه فرهنگی، گفت: حمایت شهرداری های استان از کتابخانه های عمومی و ترویج فرهنگ کتابخوانی قابل تقدیر است.

به گزارش روابط عمومی اداه کل کتابخانه های عمومی استان یزد، محمدمحسن رفیعی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یزد با محمدعلی صمیمی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری یزد دیدار و گفتگو کرد.

محمدمحسن رفیعی با تأکید بر این که استان یزد ظرفیت های فرهنگی قابل توجهی دارد، گفت: هزینه ‌برای کتاب و کتابخوانی، سرمایه گذاری برای داشتن آینده ای بهتر و جامعه ای آگاه و عاری از هر گونه آسیب‌های اجتماعی است.

وی اظهار داشت: شهرداران استان یزد در پرداخت سهم نیم درصد درآمد به کتابخانه های عمومی بسیار خوب عمل کرده اند، البته اعتبارات شهرداری ها در بعضی از شهرستان ها کم است و کفاف هزینه های کتابخانه ها را نمی دهد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یزد به بازسازی کتابخانه آیت الله حائری اردکان اشاره کرد و افزود: کار تعمیرات کتابخانه آغاز شده و امیداریم با پرداخت به موقع نیم درصد درآمد شهرداری اردکان، به زودی این کتابخانه کار خود را از سر بگیرد.

محمدمحسن رفیعی در پایان با تأکید بر کمبود امکانات فرهنگی-اجتماعی در مناطق محروم و روستایی و عدم امکان ایجاد کتابخانه عمومی در روستاها و مناطق با جمعیت کمتر از ۲۵۰۰ نفر، اظهار داشت: در صورت مساعدت فرمانداران، شهرداران و دستگاه های اجرایی برای در اختیار گذاشتن خودرو، اداره کل کتابخانه های عمومی استان در کمترین زمان ممکن آن را تجهیز و به عنوان کتابخانه سیار راه اندازی خواهد کرد.

محمدعلی صمیمی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری یزد با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کتابخوانی، وجود فرهنگ کتاب و کتابخوانی را از شرایط لازم برای داشتن شهروند سالم دانست.

IMG_8645-Copy-.JPG

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
7 + 10 =